Cari Blog Ini

Jumaat, 24 September 2010

KU TERIMA , DENGAN KETENTUAN MU .....


Aku ingin menjadikan sunnah Rasul dalam bersahabat sebagai garis panduan aku bergaul dengan sahabatku.Aku sudah membulatkan hati menyanyangi seorang sahabat semata-mata kerana Allah semata.Aku tidak mengharapkan balasan,cukuplah aku memberi kasih sayang kepada sahabatku,tetapi aku lupa agaknya.Aku manusia yang lemah jiwanya,mudah sungkur tatkala dikecewa.Apabila dikhianati separuh jiwaku hilang,terbang melayang meninggalkanku.Aku bagaikan si kejam yang langsung tidak terusik jiwa menatap mata bening seorang sahabat yang pernah aku canangkan bahawa aku menyintainya.Hatiku bagai lumpuh,bagaikan kebas..kosong dan beku.Air mataku tidak menitis itu tanda aku tidak sedih,bibirku tak senyum tanda aku tidak gembira,yang ada hanya kosong..

"Ya Allah jangan biarkan aku di dalam murkamu,pimpinlah aku dan tunjukkan apa yang terbaik,

"aku menyintai seorang sahabat keranaMU,jika Engkau hilang darinya maka hilang juga cintaku
padanya"

ku pasrah kehendakmu,,, kalau itu jalan yang terbaik untuk ku ,,,, selagi usia MASIH ada ,,, aku ingin berikan kepada semua yang BERGELAR SAHABAT .... KU AKAN bahagia ,,, bagi ku , kebahagian DALAM SEGALA HAL ..untuk mereka ,,, cukup membuat aku merasakan kebahagian ,,, aku tak kisah ,,sendiri, aku tak kisah bsendiri,,,, ,,,

22 september 2010, usia mgenal usia ,

ku akan tinggal semua kisah sedih ku ...
ku akan mula m'napak sepak ke garisan p'mulaan ...
ku akan m'gira DENGAN SE SETIAP detik ,saat, masa dan hari,
ku akan kira segalanya ,,serta
ku hitungkan segala nya ...
ku akan bilang saatnya... dengan k'gembiraan setiap detik ukilan waktu,,, untuk ku m'niti pjalanan hidup , dengan setiap langkah ,,, ku akan taburkan kelopak bunga ,,, dan kuntuman bunga,,, seiring perjalanan ku ,,,, agar ku dapat m'hidu haruman , kuntuman bunga nya mekar lagi sesuci embun yg jatuh dari langit,, S'hinggalah Kegarisan penamat..... bila sampai ke garisan penamat,,, cukuplah dengan dengan jasaku, budiku..amalanku...cukuplah bekalan ku....

ya allah , panjangkan lah usia ku ,,, semoga dengan setiap masa yg kau berikan, cukup untuk aku berikan kebahagian untuk mereka b'gelar sahabat sejati..... serta,,, ku mohon agar kau tabahkan hatilah ini untuk ku harungi segala dugaan mu dan pmudahkan kan lah ajal ku b'temu dengan mu,,, dan berikan NUR CAHAYA supaya setiap pjalanan ini tidak gelab bagi ku ,,,,,,,,
ku pasrah dengan kehendak mu....amin ,,,

Catatan Popular


Terima kasih kerana menemani diriku

KU TERIMA SEADA NYA KAU DIHATIKU

SAHABAT SEJATI

Warna putih suci
Saperti dalam mimpi yang pergi
Sesekali menjelma di malam yang sunyi .

Menyanyi sebuah tangisan
Muziknya kasih dan sayang .

Cuma hati yang memahami
Rasa pilu yang di alami
Melihat kilauan cinta di hujung hari ...